پکیج (پروتکل) درمانی بخشش (ورثینگتون 2001) در 15 صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc
تعداد صفحات | 15 |
حجم | 0 کیلوبایت |
فرمت فایل اصلی | doc |
دسته بندی | پکیج های درمانی روانشناسی |
پکیج (پروتکل) درمانی بخشش (ورثینگتون 2001) در 15 صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc
توضیحات ابتدائی
آماده سازی در 6 جلسه درمانی
طراحی شده به صورت آموزش گروهی
آماده شده در 15 صفحه (فونت B lotus)
فرمت فایل : ورد (word) با فرمت doc
نوع تایپ متن : کاملا استاندارد و قابل ویرایش
دارای رفرنس معتبر و به شیوه APA
توجه : متن جلسات داخل فایل دقیقا به همین شکلی است که در توضیحات پایین آمده است. چنانچه اینجا شرح خاصی برای جلسه نمیبینید، داخل فایل نیز به همین صورت است. چنانچه شرح جلسه اینجا آورده شده باشد، یعنی فایل دریافتی نیز حاوی شرح جلسات است.
فهرست مطالب
مقدمه
جلسه اول
جلسه دوم
جلسه سوم
جلسه چهارم
جلسه پنجم
جلسه ششم
توضیح و شرح تکنیک ها و جلسات
مرحله اول : «R » یادآوری رویداد یا آزردگی
مرحله دوم : «E » همدلی
مرحله سوم : «A » بخشش توأم با از خود گذشتگی (فروتنی)
مرحله چهارم : «C » تعهد
مرحله پنجم : «H » حفظ بخشودگی
منابع
نمونه جلسات که در این پروتکل وجود دارد
جلسه اول
معرفی و آشنایی اعضا با یکدیگر، بیان اهداف و انتظارات برنامه آموزشی/فهمیدن بخشش و حرکت به سوی آن.
این جلسه به معرفی و مرور کلی جلسات پیش رو، ارائه ی اهداف کارگاه و تعریف بخشش اختصاص داشت.
قبل از شروع جلسه از آزمودنی ها خواسته شد تا همگی فرم رازداری را مطالعه کنند و سپس برای متعهد شدن نسبت به آن، آن را امضاء کنند. در این جلسه به تعریف مفهوم بخشش و مفاهیم نزدیک به بخشش که با آن متفاوت هستند) مانند گذشت، آشتی، چشم پوشی کردن و...) پرداخته شد.
تعریف بخشش
مفهوم بخشودگی به عنوان فرایند چشم پوشی ارادی از حق عصبانیت و انزجار از یک عمل ارتکابی پرگزند تعریف شدهر است که شخص متألم رفتاری گرم و محب ت آمیز را با فرد خاطی در پیش می گیرد، فرایند بخشودن چهار مرحله را شامل می شود که عبارت است از آزردگی، نفرت، شفایافتن و بخشیدن و در نهایت آشتی و بازگشت به سوی یکدیگر (زاکورینی، جانسون و دلگلیش و مکینن، 2012).
مفهوم بخشش در دوران باستان در مجامع مذهبی به عنوان عامل مؤثر در سلامت و تحکیم و بقای روابط میان مردم مورد استفاده قرار می گرفت . اما در سده ی جدید دو دوره زمانی در توجه به مفهوم بخشش وجود دارد. اولین دوره از سال 1932 تا 1980 که بحث های نظری مختلف و با حداقل تحقیقات تجربی طراحی شده در مورد جنبه های اساسی مفهوم بخشش صورت گرفته است . که بخشش به عنوان یک بعد مذهبی تصور می شد . دوره ی دوم از سال 1980 تاکنون که توجه جدی تر و تجربی تر به بخشش دیده می شود و مطالعه ی علمی آن در این دوره با انتشار کتاب هایی چون بخشیدن و فراموش کردن لوییس اسمدس (1984) رونق گرفت (به نقل از فینچمن و بیچ، 2013).
چرا اعتماد به ما ؟
وبسایتی که هم اکنون در آن قرار دارید زیر مجموعه سایت آفمَس به نشانی (ofmas.ir) می باشد و شما را به فروشگاه فایل آفمَس برای خرید انتقال می دهد. فروشگاه آفمَس دارای نماد اعتماد الکترونیک از وزارت صنعت، معدن و تجارت می باشد که در صفحه اصلی این سایت قابل مشاهده است .
پکیج (پروتکل) آموزش تفکر انتقادی در 7 صفحه فارسی در قالب فایل ورد قابل ویرایش
تعداد صفحات | 7 |
حجم | 21 کیلوبایت |
فرمت فایل اصلی | doc |
دسته بندی | پکیج های درمانی روانشناسی |
پکیج (پروتکل) آموزش تفکر انتقادی در 9 صفحه فارسی در قالب فایل ورد قابل ویرایش
توضیحات ابتدائی
آماده شده در 6 جلسه درمانی
بصورت آموزش گروهی و فردی و دارای توضیحات کامل هر جلسه
7 صفحه ورد
قابل ویرایش با فونت B lotus سایز 14 و فاصله خطوط 1.5
دارای رفرنس معتبر و به شیوه APA
توجه : متن جلسات داخل فایل دقیقا به همین شکلی است که در توضیحات پایین آمده است. چنانچه اینجا شرح خاصی برای جلسه نمیبینید، داخل فایل نیز به همین صورت است. چنانچه شرح جلسه اینجا آورده شده باشد، یعنی فایل دریافتی نیز حاوی شرح جلسات است.
فهرست مطالب
جلسه اول: مهارت تحلیل
جلسه دوم: مهارت تفسیر
جلسه سوم: مهارت ارزشیابی
جلسه چهارم: مهارت استنباط و درک
جلسه پنجم: مهارت توضیح
جلسه ششم: مهارت خودگردانی
نمونه ای از جلسات که در این پروتکل وجود دارد
جلسه اول
مهارت آموزشی و محتوای آموزشی در این جلسه شامل تحلیل به صورت کلی که شامل تجزیه و تعامل مباحث، تعیین مسئله و تمییز دادن پیشفرضها و تحلیل مفهوم و پدیدهای کلی به اجزاء کوچکتر میباشد.
سؤال اساسی این است که اساساً مسئله چیست؟
مسئله سؤال یا موقعیتی است که باعث چالش شده و بایستی آن را برطرف کرد. یکی از معمولیترین دلایل نشناختن مسئله این است که ما دلمان میخواهد از اقدام کردن و پذیرش مسئولیت طفره برویم چرا که انسانها فکر میکنند که اگر مسئله را نبینند پس هیچ مسئولیتی برای حل کردن آن هم ندارند. این نوع فکر کردن منجر میشود که فرد "متوجه" نشود و در مرحلهی بعدی این عدم توجه باعث دامنهدار شدن و بزرگتر شدن مسئله میشود.
اولین گام در تشخیص مسئله اینکه از خود بپرسیم آیا واقعاً چالش بوجود آمده بخشی از رویه معمولی میباشد یا اینکه نیازمند چاره و راهحل میباشد؟ بعد از این مرحله بایستی مشخص نمود چقدر به جدول زمانی و اولویتهای شما مربوط میشود. معیاری که میتواند در این مورد مفید باشد میزان دشواری و اهمیت مشکل میباشد.
مسئلههای دشوار:
نیازمند چارهای بلافاصله هستند.
مکن است نیازمند کمک و پا در میانی افراد دیگری باشند.
ممکن است منجر به پیامدهای جدیای شوند که چاره ناپذیر باشند.
تمرین اول:
در محیط کار هستید، سه مشکل همزمان پیش میآید، نظم و اولویت مسئلهها را مشخص کنید.
الف: چاپگر محل کار خراب است.
ب: باید گزارشی را پیش از ساعت 3 بعد از ظهر تنظیم نمود.
ج: اسناد بایستی رأس ساعت 5 بعد از ظهر به اداره پست برده شوند.
معنیدارترین نظم اینکه: الف، ب و ج میباشد چرا که شما نمیتوانید بدون چاپگر گزارشتان را چاپ کنید. پس بایستی اول چاپگر را درست کنید و اگر به تعمیر کار نیاز دارید، وی را باید فراخوانید. این کار پیش از مورد سوم وقت میبرد، بعد گزارشتان را بنویسید، وقتی گزارش را تمام کردید اسناد را چاپ کنید و بعد اسناد چاپ شده را به اداره پست میفرستید.
البته برای مشخص کردن مسئله بایستی بتوان تا آنجا که امکان دارد مسئله را خرد کرد و به اجزای کوچکتر تبدیل کرد و تا آنجا که میشود از کلی اندیشی و قضاوت عجولانه پرهیز کرد. همچنین بین پیشفرضها و حقایق بایستی در این زمینه تمایز قائل شد. برای مثال مدیر یک خانواده یک خواروبار فروشی کارگری دارد که اغلب دیر به دیر به سر کار میرود، مدیر این پیشفرض را میسازد که کارگر تنبل است و کارش را جدی نمیگیرد، اما واقعیت این است که کارگر خودرویی داشته که نقص فنی پیدا کرده و مجبور شده است با وسایل حمل و نقل عمومی خود را به محل کارش برساند. در این مورد بایستی صاحب مغازه، مشکل را تحلیل میکرد و به اجزاء کوچکتر تجزیه میکرد مثل، کارگر قبلاً منظم بوده است، مدتی است دیر به سر کار میآید، چه شرایط و تغییراتی بوجود آمده و سبب مشکل شده است؟
اگر از پیشفرض گذاری پرهیز کنیم، میتوانیم همه اطلاعاتی را که برای تصمیمگیری نیازمندیم، بیاییم. ما با اطلاعات درست میتوانیم مسئله را روشنتر ببینیم و از تمرکز بر حواشی و عواقب مسئله پرهیز کنیم و بعداً روی راه حل رضایت بخش کار کنیم. برای مثال وقتی مدیر پی میبرد که وسایل حمل و نقل عمومی مشکل اصلی است باید به کارگر کمک کند که راه دیگری برای بر سر کار آمدن پیدا کند.
چرا اعتماد به ما ؟
وبسایتی که هم اکنون در آن قرار دارید زیر مجموعه سایت آفمَس به نشانی (ofmas.ir) می باشد و شما را به فروشگاه فایل آفمَس برای خرید انتقال می دهد. فروشگاه آفمَس دارای نماد اعتماد الکترونیک از وزارت صنعت، معدن و تجارت می باشد که در صفحه اصلی این سایت قابل مشاهده است .
پکیج (پروتکل) آموزش بهداشت روانی بلوغ در 30 صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc
تعداد صفحات | 30 |
حجم | 0 کیلوبایت |
فرمت فایل اصلی | doc |
دسته بندی | پکیج های درمانی روانشناسی |
پکیج (پروتکل) آموزش بهداشت روانی بلوغ در 30 صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc
توضیحات ابتدایی
آماده سازی در 8 جلسه درمانی
طراحی شده به صورت آموزش گروهی
آماده شده در بیش از 30 صفحه (فونت B lotus)
فرمت فایل : ورد (word) با فرمت doc
نوع تایپ متن : کاملا استاندارد و قابل ویرایش
دارای رفرنس معتبر و به شیوه APA
توجه : متن جلسات داخل فایل دقیقا به همین شکلی است که در توضیحات پایین آمده است. چنانچه اینجا شرح خاصی برای جلسه نمیبینید، داخل فایل نیز به همین صورت است. چنانچه شرح جلسه اینجا آورده شده باشد، یعنی فایل دریافتی نیز حاوی شرح جلسات است.
فهرست مطالب
مقدمه
تعریف و اهمیت بهداشت روانی بلوغ
ویژگی های بلوغ
انواع بلوغ
ویژگی های جسمی و تفکر نوجوان در دوره ی بلوغ
برخی از تغییرات مصادف با دوران بلوغ
تغییرات تفکر در نوجوانی و دوران بلوغ
ویژگی های عاطفه و رفتار نوجوان
دیدگاه های مختلف در مورد آموزش مهارت های بلوغ در دوران نوجوانی
دیدگاه دبس و لوین
نظریه ی یادگیری اجتماعی
نظریه ی شناختی حل مسأله
نظریه ی هوش چندگانه
نظریه ی ریسک و انعطاف
جلسات مداخله
جلسه ی اول: معرفی اعضا و بررسی ویژگی های جسمانی دوران بلوغ
جلسه ی دوم: بررسی ویژگی های رفتاری دوران نوجوانی و بلوغ
جلسه ی سوم : بررسی ویژگی های خلقی دوران نوجوانی و بلوغ
جلسه ی چهارم: تعریف و تشریح مفهوم مورد نظر و نحوه ی بروز آن در دوران نوجوانی و نحوه ی بروز آن در هر یک از افراد گروه
جلسه ی پنجم: ارائه ی روش های کنترل خشم و پرخاشگری، ابراز وجود و ارائه ی روش های سازگارانه به همراه آموزش آرام سازی
جلسه ی ششم: چگونگی ایجاد تصویر بدنی در ذهن و آموزش ایجاد یک تصویر مثبت درباره ی ظاهر جسمانی
جلسه ی هفتم: برقراری یک رابطه ی مثبت اجتماعی با والدین، دوستان و اجتماع و تقویت هوش هیجانی آزمودنی ها
جلسه ی هشتم: بررسی آموزه های نوجوانان درباره ی خود و نحوه ی چگونگی کنترل افکار منفی و سازگاری با محیط اجتماعی
منابع
نمونه جلسات موجود در این پروتکل
جلسه ی اول: معرفی اعضا و بررسی ویژگی های جسمانی دوران بلوغ
این جلسه با معارفه ی اعضا و آشنایی با گروه آغاز شد و پس از برقراری همدلی در شرکت کنندگان، بحث رازداری و اعتماد مطرح گردید. معرفی منطق آموزش بهداشت روانی بلوغ و نیز تعیین اهداف آموزش، قدم بعدی در این جلسه بود. هم چنین از اعضا خواسته شد تا در ادامه با دیگر دانش آموزان در بحث ها شرکت نمایند.
محتوای مطالب بعدی این جلسه عبارت بودند از: تعریف بلوغ و ویژگی های جسمانی دوران بلوغ، گذاشتن بحث های گروهی در مورد بلوغ و تغییرات جسمی در این دوران، توصیف ویژگی های جسمانی ظاهر شده در دوره ی نوجوانی و بلوغ، بررسی تغییرات جسمی در چهار شاخه ی مهم اندازه ی بدن، تغییر در اندام های بدن، رشد و تکامل صفات اولیه و ثانویه ی جنسی، توضیح به دانش آموزان در مورد گذران این دوره ی بسیار مهم و طبیعی بودن ظهور تغییرات در اندام های مختلف.
تکلیف خانگی: دانش آموزان می بایستی تغییراتی را که احساس می کنند در آن ها در حال وقوع است روی کاغذ بنویسند و برای جلسه ی بعد همراه خود بیاورند.
جلسه ی دوم: بررسی ویژگی های رفتاری دوران نوجوانی و بلوغ
پس از مرور تکلیف جلسه ی قبل و بیان اهداف جلسه ی کنونی، درباره ی ویژگی های رفتاری دوران نوجوانی و بلوغ بحث شد و مثال هایی در این زمینه ارائه گردید. بحث ها به گونه ای مطرح گردید تا همه ی اعضا در آن شرکت داشته باشند.
هدف از این مسأله، برون ریزی افکار و هیجانات منفی در مورد پدیده ی بلوغ توسط نوجوان می باشد. سرفصل موضوعات مهم در این جلسه عبارت بودند از: تمایل به گوشه گیری، احساس دلتنگی و خستگی، ناسازگاری، مخالفت های اجتماعی و عدم وجود روح همکاری در نوجوان، تشدید احساسات و عواطف، فقدان اعتماد به نفس و شرم و حیای بیش از حد.
تکلیف خانگی: اعضا باید ویژگی های رفتاری را که در خود مشاهده می کنند، در خانه یادداشت کنند و هر کدام را که به نظر خودشان غیرعادی است مشخص نمایند، تا در جلسه ی بعدی به بررسی آن ها پرداخته شود.
چرا اعتماد به ما ؟
وبسایتی که هم اکنون در آن قرار دارید زیر مجموعه سایت آفمَس به نشانی (ofmas.ir) می باشد و شما را به فروشگاه فایل آفمَس برای خرید انتقال می دهد. فروشگاه آفمَس دارای نماد اعتماد الکترونیک از وزارت صنعت، معدن و تجارت می باشد که در صفحه اصلی این سایت قابل مشاهده است .
پکیج (پروتکل) آموزشی درمانی خود دلگرم سازی (آموزش دلگرمی) در 41 صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc
تعداد صفحات | 41 |
حجم | 0 کیلوبایت |
فرمت فایل اصلی | doc |
دسته بندی | پکیج های درمانی روانشناسی |
پکیج (پروتکل) آموزشی درمانی خود دلگرم سازی (آموزش دلگرمی) در 41 صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc
توضیحات ابتدائی
آماده سازی در 10 جلسه درمانی
طراحی شده به صورت آموزش گروهی
آماده شده در 41 صفحه به صورت جامع (فونت B lotus)
دارای شرح جلسات به صورت کامل جهت اجرا
دارای رفرنس معتبر و به شیوه APA
توجه : متن جلسات داخل فایل دقیقا به همین شکلی است که در توضیحات پایین آمده است. چنانچه اینجا شرح خاصی برای جلسه نمیبینید، داخل فایل نیز به همین صورت است. چنانچه شرح جلسه اینجا آورده شده باشد، یعنی فایل دریافتی نیز حاوی شرح جلسات است.
فهرست مطالب
مقدمه
جلسه اول
جلسه دوم
جلسه سوم
جلسه چهارم
جلسه پنجم
جلسه ششم
جلسه هفتم
جلسه هشتم
جلسه نهم
جلسه دهم
خلاصه جلسات درمانی
اهداف جلسه درمانی بصورت خلاصه
منبع
نمونه جلسات که در این پروتکل وجود دارد
جلسه اول
اهداف
1. معرفی خود به عنوان آموزشدهنده
2. معرفی اجمالی هر یک از اعضای گروه
3. معرفی کل برنامه و بیان قوانین
4. در ادامه به هر یک از اعضا دعوتنامهای داده میشود تا با محتوای جلسات و اهداف آن بیشتر آشنا شده و روابط حسنه نیز کاملتر گردد.
5. انجام تمرین آرامشبخشی
6. ارائهی اطلاعات در خصوص این جلسه.
7. معرفی مفهوم دلگرمی و آموزش رفتارها و ویژگیهایی که دلگرمکننده هستند.
8. شرکتکنندگان در مورد رفتارها و ویژگیهایی که دلگرمکننده هستند یاد میگیرند و بحث میکنند. برای توضیح مفهوم دلگرمی ابتدا از شرکتکنندگان خواسته شد تا هریک نظر خود را دربارهی این مفهوم بیان کنند.
فعالیت دلگرمی جوهر اعتماد به نفس را در فرد افزایش میدهد و به شخص پیام میدهد که او آنگونه که هست و نه آنگونه که باید باشد، به اندازهی کافی خوب است (شیلینگ، ترجمهی آرین، 1382). دلگرمی نیازمند یک تغییر ظریف است که در طی آن تمرکز افراد از روی کلمات منفی که اغلب افراد به خاطر نقصها و کمبودهایشان به وسیلهی آنها بمباران میشوند به روی کلمات و نگرشهای مثبت تغییر میکنند. به عبارت دیگر دلگرمی و در نظر گرفتن جنبههای مثبت و منفی، انتخاب آگاهانه برای توجه کردن به مسائل و آگاهی در مورد آنچه انجام میدهیم، میباشد بطوری که در زندگی سودمندتر و مؤثرتر عمل کنیم (اکستین و کوک، 2005). دلگرم کردن مهارتی است که آموخته میشود و یک شبه حاصل نمیشود و با تمرین بدست میآید (دینک مایر و مک کی، 1983، ترجمهی قراچه داغی، 1384).
دلگرمی هرچیزی است که یک فرد انجام میدهد تا باعث شود فرد دیگر احساس بهتری داشته باشد و به صورت اثربخش تری کار کند و برای سهیم شدن در بهبود و رفاه حال دیگران و کل جامعه اشتیاق بیشتری نشان میدهد. این نتایج آشکار میشود چون آن فرد این احساس را دارد که به اندازه کافی خوب است، تعلق دارد، توسط دیگران پذیرفته شده است و این احساس را دارد که "من میتوانم" (شوناکر، 1996؛ به نقل باهلمن و دینتر، 2001). دردلگرم سازی تلاش میشود تا فرد به خود و تواناییهایش اعتماد کند. یعنی تواناییهایش را بشناسد و بداند قادر است چه فعالیتهایی را به طور مستقل انجام دهد، دلگرمی مستلزم بکارگیری تلاشها و تواناییهای افراد با وجود موانع و خطراتی است که در زندگی روزمره وجود دارد، و این امر منجر به توانمندی درونی انسانها میشود.
همچنین دلگرمی اعتماد شخص و احساسش و درکش از خودش را قوت میبخشد و در نتیجه کلیدی برای بالندگی شخص است. در نتیجه دلگرمی، نوعی احساس شخصی است که فرد تعلقات و امیالش را متوقف میکند تا منفعت اجتماعی را افزایش دهد. بنابراین، دلگرمی هم هدف شخصی و هم هدف اجتماعی است (باهلمن و دینتر، 2001). در ایکورس معتقد است که به دلگرمی در افراد به اندازهی نیاز گیاه به آب است و همه در هر سنی به آن نیازمندند (مایبل و مایبل، 2006؛ به نقل از علیزاده و همکاران، 1391). دنیک مایر و لوسونسی (1996؛ به نقل از چستون، 2000) معتقدند که دلگرمی فرآیند تسهیل رشد منابع درونی فرد و جرأت برای حرکت مثبت است و مک کی (1992) بر این باور است که برای اینکه چنین فرآیندی رخ میدهد باید به جای ناتوانیها به داشتهها و نیرومندیها تأکید نمود. در واقع دلگرمی نوعی واقعاً انکار یا سرکوب ساده لوحانه ی چیزهای منفی نیست. بلکه دیدن مثبتها و منفیها در کنار هم و آگاهانه توجه کردن به مثبتها با این بینش که چنین اینگونه عمل کردن در زندگی سودمندتر است تا زمانی که خود را در دام منفیها اسیر سازیم (باهلمن و دینتر، 2001). تحسین پاداش است که برای یک موفقیت بدست آمده و تکمیل شده پرداخت میشود، تحسین یک داوری ارزشمند است و در تحسین فرد تحسین کننده در یک موضع برتر قرار دارد (دنیک مایر و مک کی، 1983، ترجمهی قراچه داغی، 1384). در حالیکه، دلگرمی بر فرآیند متمرکز است و باید قبل از اینکه فرد تکلیف خود را کامل کند یا حتی قبل از شروع بگیرد (تامسون و رادولف، 2000).
حتی دلگرمی می تواند در زمانی که موفقیتی بدست نیامده اعمال شود. دلگرمی می تواند مشمول تلاش، پیش رفت و حتی نشان دادن علاقه باشد. دلگرمی تصدیق کردن است و نشانهی قدرشناسی از توانمندی ها و تعریف از توانمندیها و موفقیت هاست و به افراد کمک میکند تا هدفهای واقع بینانهای برای خود در نظر بگیرند (دینک مایر و مک کی، 1983، ترجمهی قراچه داغی، 1384). در دلگرمی تأکید بر پذیرش فرد است؛ و انگیزه و محرک تلاش برای افزایش احساس و مشارکت با بشریت است. سپس در ادامه ی جلسهی چند نکته دلگرمکننده مطرح گردید:
پرهیز از یأس و ناامیدی.
سعی و تلاش مهمتر از نتیجه است.
تلاش برای پیشرفت.
عمل فرد را از خود او جداکردن
توجه به نقاط مثبت.
نشان دادن اعتماد.
اشتباه را یک شکست تلقی نکردن.
به کسب موفقیت امیدوار بودن.
موفقیت فرآورده ی جانبی است.
جرأت پذیرفتن کامل نبودن را داشتن.
از ناامید کردن و بی ارزش کردن دیگران پرهیز کردن.
مثبت اندیش بودن و خوش بینانه نگاه کردن به زندگی.
جلسه با یک تمرین آرامشبخشی دیگر به پایان رسید، در خلال این تمرین مشاور از شرکتکنندگان خواست به شیوههایی که آن ها میتوانند مهارتهایی جدید و اطلاعات آن جلسه را در زندگی روزمرهی خود بکار گیرند، فکر کنند و همچنین از آن ها خواست چنین موقعیتهایی را مجسم کنند.
تکلیف 1) پنج رفتار دلگرمکننده را در ارتباط با دیگران بیان کنید.
2) به اثرات متفاوت دلگرمی بر روی اعضای خانوادهی خود توجه نموده و در جلسهی آینده آن را در کلاس مطرح سازند.
چرا اعتماد به ما ؟
وبسایتی که هم اکنون در آن قرار دارید زیر مجموعه سایت آفمَس به نشانی (ofmas.ir) می باشد و شما را به فروشگاه فایل آفمَس برای خرید انتقال می دهد. فروشگاه آفمَس دارای نماد اعتماد الکترونیک از وزارت صنعت، معدن و تجارت می باشد که در صفحه اصلی این سایت قابل مشاهده است .
پکیج (پروتکل) آموزش راهبردهای شناختی یادگیری در 20 صفحه فارسی در قالب فایل ورد قابل ویرایش
تعداد صفحات | 20 |
حجم | 30 کیلوبایت |
فرمت فایل اصلی | doc |
دسته بندی | پکیج های درمانی روانشناسی |
پروتکل (پکیج) گروهی آموزش راهبردهای شناختی یادگیری در 20 صفحه فارسی در قالب فایل ورد قابل ویرایش
توضیحات ابتدائی
آماده شده در 10 جلسه درمانی
بصورت آموزش گروهی و فردی و دارای توضیحات کامل هر جلسه
20 صفحه ورد
قابل ویرایش با فونت B lotus سایز 14 و فاصله خطوط 1.5
دارای رفرنس معتبر و به شیوه APA
توجه : متن جلسات داخل فایل دقیقا به همین شکلی است که در توضیحات پایین آمده است. چنانچه اینجا شرح خاصی برای جلسه نمیبینید، داخل فایل نیز به همین صورت است. چنانچه شرح جلسه اینجا آورده شده باشد، یعنی فایل دریافتی نیز حاوی شرح جلسات است.
فهرست مطالب
جلسه اول: معرفی جلسات آموزش راهبردهای شناختی
جلسه دوم: نقشه مفهومی
جلسه سوم: بسط و گسترش عبارات و کلمات و جملات
جلسه چهارم: تجسم
جلسه پنجم: آموزش قوت و ضعف یادگیری دیداری
جلسه ششم: تداعی و تقطیع
جلسه هفتم: مورد سؤال قرار دادن خود و پیگردی
جلسه هشتم: خط کشدن زیر عبارات و جملات و سرنخ دهی
جلسه نهم: استفاده از یادیار و صدای کلمات
جلسه دهم: بحث و نتیجه گیری
نمونه ای از جلسات که در این پروتکل وجود دارد
جلسه اول
موضوع جلسه: برقراری ارتباط و معرفی اعضا به یکدیگر
اهداف جلسه:
۱- آشنایی و معرفی اعضاء
۲- بیان اهداف جلسات
۳- بازخورد و بحث در مورد موضوع جلسه
۴- ارائه تکلیف
روش اجرا جلسه با سلام و احوالپرسی شروع می شود. بعد از برقراری ارتباط و خوش آمدگویی به دانش آموزان برای آنها تشریح می شود که هدف از این جلسات بهبود عملکرد تحصیلی آنهاست. بدین منظور ده جلسه به صورت هفته ای سه بار و به مدت یک ساعت طراحی شده است و دانش آموزان در طول این ده جلسه با یکدیگر در جلسات شرکت می کنند.
سپس وظایف دانش آموزان بیان می شود که عبارت است از:
شرکت به موقع در جلسات، عدم غیبت، حضور فعال در جلسات، انجام دقیق تمرین ها و تکالیف.
روانشناس از دانش آموزان می خواهد احساس خود را از حضور در جلسات بیان نمایند و شرایطی که باعث می شود بهتر بتوانند در جلسات شرکت کنند و بهترین استفاده از آن را ببرند بیان نمایند. سپس پیش آزمون به اجرا در می آید.
تکلیف: نقاط مثبت و منفی خود را در کلاس بیان نمایند و چه عواملی باعث عدم استفاده آن ها از بحث های جلسات می شود را یاداشت و مطرح نمایند.
بازخورد:
در ادامه از دانش آموزان در مورد جلسه اول بازخورد دریافت می شود که شامل سؤالات زیر است:
1- آیا مواردی که در جلسه بیان شد برای شما اهمیت داشت؟
۲- در جلسه امروز چقدر احساس کردید که می توانید به روانشناس اعتماد کنید؟
۳- چه احساسی در مورد این جلسات دارید؟
جلسه دوم
موضوع جلسه: راهبرد تکرار و مرور ذهنی
اهداف جلسه: 1- آموزش راهبرد تکرار و مرور ذهنی
۲- چگونگی استفاده از تکرار و مرور ذهنی
٣- توانایی بکارگیری تکرار و مرور ذهنی
روش اجرا
در شروع جلسه، از جلسه قبل بازخورد دریافت می گردد. بررسی تکالیف انجام شده در خانه و رفع مشکلی که با آن در انجام تکلیف در خانه با آن روبرو بوده اند. سپس به توضیح اینکه تکرار عامل مهمی در حفظ و نگهداری اطلاعات در حافظه کوتاه مدت است و از زوال اطلاعات بر اثر گذشت زمان جلوگیری می کند و تکرار باعث فعال نگه داشتن اطلاعات در حافظه کوتاه مدت می شود. مثلا به دانش آموزان یاد داده می شود در کلمه، اصطلاح با جمله ای که مشکل دارند آن را تا ده بار با خود تکرار کرده و پنج بار آن را از لحاظ ذهنی مرور نمایند.
لیستی جهت تمرین دانش آموزان تهیه و در اختیار آنان قرار داده می شود تا به وسیله آن تمرینات خود را انجام دهند و تمرینات آنان بصورت یک.
چرا اعتماد به ما ؟
وبسایتی که هم اکنون در آن قرار دارید زیر مجموعه سایت آفمَس به نشانی (ofmas.ir) می باشد و شما را به فروشگاه فایل آفمَس برای خرید انتقال می دهد. فروشگاه آفمَس دارای نماد اعتماد الکترونیک از وزارت صنعت، معدن و تجارت می باشد که در صفحه اصلی این سایت قابل مشاهده است .